Playlista miesiąca: SIERPIEŃ

Sub%20Focus

(fot. Sub Focus)

Mam przyjemność rozpocząć nowy cykl na łamach MLA. W notkach oznaczonych jako Playlista miesiąca będę przedstawiać ciekawe muzyczne kompilacje, zarówno moje własne, jak i podpatrzone u innych. Moich możecie posłuchać w Spotify – ostrzegam, bywają dość osobliwe :), a jak do tej pory najdziwniejszym miesiącem był chyba czerwiec. Staram się na bieżąco aktualizować playlisty i dorzucać muzykę w kolejności chronologicznej, uporządkowane kawałki naprawdę ułatwiają mi życie.

Czas na małe podsumowanie tego, co pojawiło się w mojej playliście w sierpniu. Wciąż jestem pod dość dużym wpływem muzyki, której słuchałam w Rzymie, stąd też sporo  elektroniczno-klubowych rytmów. Postanowiłam sięgnąć do najlepszych i przesłuchałam klasyków trance’u, takich jak Armin van Buuren, ATB czy Tiësto. 

Nieco mniej przypadli mi do gustu Nicky Romero, Showtek czy Bingo Players i DJ Fresh – może po prostu nie trafiłam na utwory, które by mi podpasowały, ale i tak daję szansę. Do przesłuchania? Na pewno Duke Dumont, Disclosure, NERVO i Borgeous.

Jakich artystów odkryłam w sierpniu? 

1) ZHU, The Nightday EP

Spodobała mi się na przykład EP-ka The Nightday bardzo tajemniczego amerykańskiego producenta ZHU. Nie wiadomo, jak wygląda, a i sam o sobie mówi niewiele: jak sam twierdzi, chce być oceniany tylko za swoją muzykę. Pierwszym utworem, który usłyszałam, było Faded – w pewien sposób intrygująco smutne, ale i chwytliwe; później zaś dotarłam do reszty i absolutnie zakochałam się w Stay closer. Mroczna, zmysłowa i hipnotyzująca, naprawdę zrobiła na mnie wrażenie.

 Cocaine model. Zdecydowanie najbardziej chilloutowy – i chyba najweselszy – utwór na The Nightday. Trzymam kciuki i czekam na premierę longplaya!

2) Kaskade, Strobelite seduction

Pozostając wciąż w elektronicznych klimatach, przez przypadek natrafiłam na bardzo ciepły i przyjemny album Kaskade z 2008 roku, Strobelite seduction. Tak miłych chwil z muzyką deep house nie spędziłam chyba nigdy – bardzo, ale to bardzo polubiłam tę płytę i często do niej wracam. Za produkcję odpowiadał m.in. deadmau5, więc zarówno technicznie, jak i w brzmieniu bardzo wysoki poziom. Jest zmysłowe, delikatne, ciepłe w odbiorze; wokalnie dopełniają je Haley Gibby, Tamra Keenan czy Latrice Barnett. Rozpływałam się w zachwytach i stan ten trwa nadal – z drugiej zaś bardzo trudno jest mi znaleźć nagrania w podobnych klimatach, bo Strobelite seduction znam już niemalże na pamięć.

Move for me, czyli taneczny klasyk na wakacje.

3) Sub Focus, Torus

W muzycznych rekomendacjach od Last.fm’a dość często pokazywał mi się Sub Focus, brytyjski muzyk drum and bass i dubstep. Po tym, jak jego Turn back time nominowałam na piosenkę moich rzymskich wakacji, któregoś dnia z ciekawości posłuchałam albumów Torus i Sub Focus – i kolejne bardzo przyjemnie spędzone chwile, jak ja to lubię! Tu już jest mniej delikatnie i romantycznie, przenosimy się bowiem w klimaty dynamicznego drum and bass – bardzo spodobały mi się utwory Safe in sound, Close, Endorphins, Out the blue i Torus.

Z kolei silnie dubstepowe Timewarp to prawdziwa bomba energetyczna: wersja live z klubu Amnesia na Ibizie poniżej. 

4) Basto, różne nagrania

Bardzo zaskoczył mnie Basto, którego miałam okazję zobaczyć na żywo na Godskitchen 2012 – po Live tonight (Gregory’s Theme) i Again and again miałam go za takiego spokojnego muzyka, a po przesłuchaniu większej ilości nagrań jest naprawdę ostro. 

Zanim jeszcze sukces odniósł Martin Garrix i jego Animals, jako pierwszy „zwierzęcy motyw” wykorzystał właśnie Basto w utworze Keep on rocking.

Tu remix bardzo znanego utworu zespołu Spandau Ballet, Gold – zdecydowanie mój ulubiony utwór.

A wy czego słuchaliście w sierpniu? Jeśli możecie polecić mi dobre klimaty trance’owe, bardzo chętnie przyjmę rekomendacje: musiclikeair@gmail.com 😉

Skomentuj

