On the runway! Najciekawsza muzyka z pokazów mody (cz. II)

<< CZĘŚĆ PIERWSZA

#6. Versace Atelier

Pokazy Versace Atelier nie przestają mnie zadziwiać – muzycznie są tak zaskakujące i różnorodne, że niesposób przewidzieć, jakie dźwięki się na nich pojawią. Moje serce skradły kawałki z paryskiego Haute Couture Spring Summer 2013: mieszanka funku, hip-hopu, downtempo i delikatnej elektroniki dodaje ubraniom Versace lekkości. Jak dla mnie wygrał utwór otwierający pokaz: What’s The Altitude Cut Chemist i Hymnal to spokojny początek, a później zaskakuje eksplozją energii.

#7. Elie Saab

Elegancki, niezwykle zmysłowy i kobiecy – tak na pewno kojarzy się styl tego libańskiego projektanta. Urzekają mnie zarówno jego estetyka, jak i muzyka z pokazu jesienno-zimowej kolekcji 2012/2013: jest on pełen barwnej elektroniki i być może właśnie dlatego tak mi się spodobał. Mamy więc ciepły house (Your Loft My Acid Death in Vegas) i electropop (Time Pachanga Boys), ale i pojawiają się mroczniejsze elementy, szczególnie w połowie pokazu (Blue Hotel Trentemoellera). Dobrze i interesująco zmiksowany set!

#8. Roberto Cavalli

Pokaz Roberto Cavalli z 2014 roku jest naprawdę ciekawy – nigdy nie pomyślałabym, że wiosenno-letnią kolekcję można przedstawić w srebrze, prostych, lecz przemyślanych akcesoriach czy z mocno futurystycznym wizerunkiem. Nie przyszłoby mi też do głowy, że do pokazu marki takiej jak Roberto Cavalii wykorzystane zostanie elektronika, ale tym bardziej mnie to cieszy. Do tej pory wszechobecne „sexy” (i na modelkach, i w muzyce) zostało zamienione na drapieżne, hipnotyzująco-klubowe rytmy. Dla mnie bomba, a drapieżną stylizację ze skórzanych spodni, futerkowej kurtki i wysadzanej ćwiekami bluzki biorę od razu!

#9. McQ

Mroczny techhouse, minimal i głęboki bas w pokazie jesienno-zimowej kolekcji McQ to kawałek dobrej muzyki. Nie dość, że doskonale podkreśla militarną, pełną skórzanych elementów kolekcję, to jeszcze świetnie brzmi i hipnotyzuje. Można słuchać zarówno podczas pokazu, jak i na afterparty w klubie – niestety nie potrafię znaleźć ani tytułu, ani wykonawcy tego utworu, więc jeśli ktoś go kojarzy, to proszę o informację.

#10. Zuhair Murad

Uwielbiam styl Zuhaira Murada: jego sukienki są romantyczne, kobiece, zwiewne i eleganckie. W dodatku muzyka z tegorocznego paryskiego haute couture skradła mi serce – jest niepokojąca, mroczna, nieprzewidywalna. Ma w sobie pewną dzikość drum and bass, ale i tętniący rytm elektronicznego beatu. Jestem absolutnie urzeczona i oczarowana, obowiązkowo włączyłam Public Love Planningtorock do mojej playlisty.

A Wam jaka muzyka z pokazów podoba się najbardziej? Wolicie spokojniejsze, romantyczne brzmienia czy rytmiczną elektronikę? Piszcie i podrzucajcie propozycje: musiclikeair@gmail.com!

Skomentuj

