RYSY + Małe Miasta @ Oczy, Poznań – relacja

Jeśli we wspólny jesienny tour ruszają Rysy i Małe Miasta, wiedzcie, że będzie się działo. Zarówno muzycznie, jak i scenicznie: po ich występach spodziewałam się energetycznego miksu elektroniki z hip-hopem i R&B. 16 października w poznańskich Oczach usłyszałam wiele doskonałych do tańca bitów i na nowo odkryłam niektóre utwory – i choć ten koncert miał zupełnie inny klimat niż festiwalowe występy, Rysy i Małe Miasta zaprezentowali się w świetnej formie.

Wiadomo, że czym innym są festiwalowe koncerty i ich szalona atmosfera, a czym innym występy w klubach i bardziej kameralnych przestrzeniach. Rysy słyszałam już podczas tegorocznego Tauron Nowa Muzyka; Małe Miasta niestety przepadli mi w festiwalowym zamieszaniu i dotarłam jedynie na ich dwa ostatnie utwory. Co się nie odwlecze, to się nie uciecze; zaległości nadrobiłam podczas piątkowego koncertu i przyznaję, że mimo małych problemów z nagłośnieniem był on naprawdę dobry. Przybyłam, poczułam muzyczne emocje, pobaunsowałam – i choć to ostatnie było trochę trudne ze względu na liczną frekwencję, bardzo pochwalę atmosferę występów.

fot. okakontem / Klub Oczy

Jeśli chodzi o występ Rysów, nie mogę uniknąć porównania z ich świetnym występem w Katowicach – Littlebig Tent Stage dosłownie pękał w szwach, a na scenie Wojtek i Łukasz dali z siebie wszystko. Podczas koncertu w Oczach niestety bardzo brakowało mi różnorodności wokalu, a przede wszystkim energii Justyny Święs: w Poznaniu Rysom towarzyszył tylko Baasch. O ile lubię jego głos i uważam, że świetnie dopełnia się z wokalistką The Dumplings, nie wszystkie utwory z piątkowego koncertu mnie zachwyciły. Np. New Order zabrzmiał trochę ciężko i płasko. Niemniej jednak tych nieco słabszych momentów było niewiele, a instrumentalno-samplowane partie były już o wiele lepsze. The Fib, mój absolutnie ukochany kawałek z płyty Traveler, zabrzmiał z podkręconym basem (i pięknymi wizualkami w tle!) – i zdecydowanie rozruszał publiczność! Spodobało mi się również to, że Wojtek i Łukasz nie ograniczyli się jedynie do piosenek z albumu: do koncertowego zestawu utworów wpletli też silnie elektroniczne elementy, nawet z pogranicza techno. Choć moim zdaniem lepszy był tauronowy występ, koncert w Oczach również zaliczam do udanych.

fot. okakontem / Klub Oczy

Małe Miasta widziałam zaś po raz pierwszy – przyznaję, że ich hiphopowo-elektroniczne brzmienie świetnie sprawdza się w klubie i od pierwszej chwili porywa słuchaczy. Choć na początku pojawił się mały problem techniczny, dość szybko udało się mu zaradzić i występ odbył się bez żadnych innych psikusów. Nośne melodie i wpadające w ucho teksty sprawiają, że błyskawicznie łapie się klimat, a nóżka sama chodzi – Małe Miasta zarazili mnie swoją pozytywną energią i sprawili, że cały klub bujał się w rytm ich utworów. W koncertowym repertuarze znalazły się zarówno kawałki z debiutanckiego krążka, takie jak Małe Miasta, Banan, Wszyscy jesteśmy fryzjerami, #Rysy czy Architektortura, ale sprawdził się również materiał z wydanego na początku września albumu Koń. Choć zabrakło mi właśnie tytułowego utworu (spodziewałam się, że zostanie wybrany jako bis), bardzo pochwalę brzmienie piosenek Średnie cele, Pierdol to, Piątek, Czarne ciuchy czy Już prawie tańczę. Najlepsze wykonanie wieczoru? Zdecydowanie utwór Nienawidzę Niezalu z Ablem na wokalu – świetny, pełen energii i emocji. To właśnie tę piosenkę zagrano na bis i przyznam, że naprawdę miała w sobie moc.

Wspólny koncert Rysów i Małych Miast był wieczorem pełnym dobrej muzyki i tanecznych rytmów – jesienny tour to zdecydowanie udany pomysł! Ich występ w Oczach miał bardzo dobrą, wręcz wołającą na parkiet energię; w dodatku duety nawiązują świetny kontakt z publicznością. I nawet nie ma znaczenia, że już prawie nie myślisz, prawie nie jesteś już sobą. Ważne, że już prawie tańczysz!

Relacja powstała w wyniku współpracy z All About Music.

Skomentuj

