MLA recenzuje: KREWELLA

„O duecie Krewella będzie głośno!” – tak w 2013 roku Billboard przepowiadał sukces amerykańskiego trio. Choć dziś zespół tworzą jedynie siostry Yousaf, trzeba przyznać, że wśród EDM-owej konkurencji radzą sobie całkiem dobrze: na swoim koncie mają debiutancki album i kilka EP-ek, a do ich grona dołączyła właśnie kolejna. Szczerze przyznaję, że Ammunition mnie zaskoczyła – bardziej na plus czy na minus? Czy warto po nią sięgnąć i czy w ogóle czymkolwiek różni się od całej reszty niezwykle popularnych, EDM-owych nagrań?

(recenzja ukazała się w lipcu na All About Music)

Przyznaję, że rzadko kiedy biorę się za słuchanie EP-ek, i to jeszcze z tego gatunku. Te muzyczne klimaty są mi średnio po drodze, ale czasami zdarza mi się po nie sięgnąć – mimo wszystko duet Krewella jest mi znany i śledzę jego kroki w branży. Producenckie trio debiutowało w 2011 roku przebojowym singlem Killin’ It – idealnie wkomponowało się w popularność dubstepu, dzięki czemu na swoim koncie ma współpracę m.in. z Nickym Romero czy Pegboard Nerds. O ile debiutancki album Get Wet to właśnie typowo dubstepowe klimaty (i na dłuższą metę trochę męczące), to nie mogę zaprzeczyć: ma w sobie mnóstwo energii i nawet nieźle brzmi. W 2013 wszyscy nuciliśmy pod nosem Enjoy The Ride, Come & Get It, Live For The Night czy We Are One. Jak Krewella brzmi trzy lata później? Czy wciąż trzyma się tego, co popularne i dobrze się sprzedające, czy też może próbuje znaleźć coś nowego?

 

Powiem szczerze, że po tej EP-ce nie spodziewałam się zbyt wiele: bałam się, że usłyszę oklepane, dobrze już znane brzmienie i na Ammunition nie zostawię suchej nitki. A tu proszę: całkiem miłe zaskoczenie, bo siostry Yousaf wyczuły, że dubstep swój szczytowy moment popularności ma już za sobą. Obrały więc kierunek na EDM i przyznaję: choć nie jestem wielką fanką tego gatunku, EP-ka Ammunition brzmi całkiem nieźle. W dawnym stylu utrzymany został jedynie kawałek Beggars – to mocny początek, „ostry” i zadziorny wokal, ale dość przewidywalny beat. Duet ewidentnie potrzebował mocnego singla – kopniaka dla nowej trasy koncertowej czy stacji radiowych, więc pod tym względem Beggars pasuje bardzo dobrze. Na dłuższą metę może jednak męczyć: ja posłuchałam go tylko raz i nie miałam ochoty na kolejne odtworzenie. O wiele lepiej brzmi pozostałe 5 piosenek: pojawia się trochę drum and bass, dance-popu i niewiele dubstepu i znacznie bardziej wolę Krewellę w takiej stylistyce!

Spodobał mi się np. Broken Record – ma bardzo łagodny początek i delikatniejszy wokal, ale niestety tekst wieje tandetą na kilometr (ewidentnie pije do sytuacji z Krisem Trindlem, byłym członkiem zespołu). Muzycznie nawet się broni i mogę dać plusa. Pozytywnie oceniam także tytułowy Ammunition (również spokojniejszy; podejrzewam, że dobrze sprawdzi się jako promo singiel) oraz Marching On – nieco orientalne brzmienie dodaje mu pazura. Dobre wrażenie zrobił na mnie także Can’t Forget You: jest dance-popowy, ale zgrabny. Bardzo chwytliwy i łatwo wpada w ucho. Małe zawahanie przy Surrender The Throne – ten utwór jest dla mnie trochę nierówny. O ile początkowy wokal mnie nie zachwyca, to już druga zwrotka brzmi o wiele lepiej. Co do warstwy muzycznej, to przyznaję, że drum and bass wypada znacznie korzystniej, niż powtarzalna i wszechobecna EDM-owa piłowanka. Mimo wszystko bardziej na plus, niż na minus.

 

Podsumowując ocenę, na pewno jestem bardzo pozytywnie zaskoczona. Nie takie EDM-y straszne, jakie je malują; trzeba tylko dobrze trafić i spokojnie można sięgnąć po najnowszą EP-kę Krewelli. Z pewnością chętnie przesłuchają ją fani Skrillexa, Nicky’ego Romero czy Hardwella; może brakuje na niej hiciorów na miarę Enjoy The Ride, ale to całkiem niezły materiał.

krewella-ammunition-ep-573dd3d7ecfee-500x500

Krewella, Ammunition EP

(2016 / Columbia)

Ocena MLA: 5.9

Skomentuj

