SeeBloggers 2016 – zobaczycie mnie tam! :)

Dziś notka będzie krótka i trochę mniej związana z muzyką, a bardziej z blogosferą. Jak już pewnie wiecie z MLA’owego fanpage’a, zostałam zakwalifikowana jako wolontariuszka podczas tegorocznego SeeBloggers. Nie udało się jako autorce, trudno – być może to jeszcze nie mój czas i mam tego pełną świadomość. Ale za to będę miała okazję być częścią jednej z najciekawszych imprez dla blogerów i youtuberów; być może w przyszłym roku uda mi się pojawić już jako jedna z digital influencerów! Czy jest SeeBloggers i dlaczego zależy mi na uczestnictwie w tej imprezie? Dlaczego w ogóle blogerzy się spotykają i po co to robią?

Jestę blogerę…

Jestem dziennikarką blogującą / blogującą dziennikarką – jak zwał, tak zwał, ale jedno jest pewne. Chcę się rozwijać zarówno w dziedzinie gustów muzycznych, jak i moich publikacji w sieci. Music Like Air prowadzę od kilku lat i przyszła najwyższa pora, by popchnąć projekt w kierunku profesjonalizacji: zawsze uważałam, że obronię się dobrym contentem i to wystarczy, by odnieść sukces. No, nie do końca – nieraz notki pisałam w środku nocy, z piachem w oczach, ale nie przynosiły mi one oczekiwanego efektu. Dopiero niedawno zaczęły pojawiać się pewne małe osiągnięcia (pierwszy, drugi i trzeci oraz te, które dopiero nadejdą: Audioriver oraz OFF Festival), które pozwoliły mi pójść krok do przodu. Jednak by prowadzić dobrego i poczytnego bloga, muszę w niego inwestować coś więcej, niż tylko samo klepanie w klawiaturę i dzielenie się innymi pasją do muzyki. Tym bardziej, że pracuję w branży kreatywnej i po prostu muszę ogarniać te kwestie. Ale, do rzeczy!

Dlaczego blogerzy się spotykają?

Spotkania w stylu Blog Forum Gdańsk, Blog Conference Poznań czy właśnie SeeBloggers są okazją do poznania innych autorów i zdobycia pewnego know-how. Z jednej strony imprezy blogerskie są okazją do nawiązania przyjaźni, wymiany doświadczeń i podzielenia się swoją pasją z innymi. Z drugiej zaś to krok ku profesjonalizacji swojego dziennika, nawiązanie kontaktów biznesowych oraz zapoznanie się ze specyfiką marketingu w Internecie. Takie mamy czasy, że bloger bez bloga sobie poradzi, lecz bez Facebooka jest niczym, by przytoczyć słynny cytat Jasona Hunta, czyli Tomka Tomczyka. W pewnym momencie po prostu czujesz, że chcesz być lepszy i bardziej profesjonalny w tym, co kiedyś robiłeś tylko dla pasji. I niekoniecznie chodzi tu o osławiony, płynący strumieniami hajs – liczę się z tym, że może mój blog nigdy nie przyniesie mi pieniędzy (choć bardzo bym chciała, by branża muzyczna również była źródłem moich zarobków). Ale perfekcjonizm mam nabyty: chociażby z tego względu wciąż chcę się rozwijać, lepiej i ciekawiej pisać, nawiązywać współprace z wytwórniami, festiwalami, managementem artystycznym.

Czym jest SeeBloggers?

SeeBloggers jest dwudniowym, ogólnopolskim wydarzeniem, na którym pojawiają się najbardziej znani internetowi publicyści. Blogerzy, youtuberzy i digital influencerzy spotykają się, by porozmawiać o blogosferze, jej stanie obecnym oraz kierunku, jaki może obrać (lub faktycznie obierze). Event ten stawia przede wszystkim na marketingową stronę blogowania: z jednej strony edukuje on autorów w zakresie działań komercyjnych, personal brandingu czy prowadzeniu social media. Z drugiej zaś jest okazją do wykorzystania wiedzy w praktyce podczas warsztatów oraz zasięgnięcia porad od tych, którzy osiągnęli w blogosferze sukces i dziś mogą w pełni utrzymać się z prowadzenia swojego portalu lub bloga. Coś, co kiedyś robiłeś dla pasji, w pewnym momencie staje się Twoim sposobem zarobku – a gdy w życiu robisz to, co kochasz, tak naprawdę nie przepracowujesz ani jednego dnia. I to jest absolutnie przepiękne.

I o tym wszystkim będzie można dowiedzieć się podczas tegorocznej edycji SeeBloggers w Gdyni. 23-24 lipca na terenie Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego spotkają się najważniejsi blogerzy, youtuberzy i digital influencerzy w Polsce, którzy podzielą się swoją wiedzą i na swoim przykładzie udowodnią, że warto mieć pasję. I w tym roku będę tam również ja – jeszcze nie jako bloger, ale aktywna cząstka pomocna, czyli SeeBloggers Staff. Widzimy się już w tę sobotę w Gdyni!

seeb
fot. SeeBloggers.pl
Skomentuj

