O blogosferze słów kilka. Relacja z See Bloggers

Blogerzy całej Polski, łączcie się! Po raz czwarty w Gdyni zorganizowane zostało See Bloggers, jedno z największych spotkań digital influencerów w Polsce. 23 i 24 lipca pojawiło się na nim ponad 800 internetowych twórców oraz 50 specjalistów z dziedziny blogosfery, marketingu i mediów. Dla mnie były to dwa dni pełne intensywnej pracy jako wolontariusz, ale i znalazłam chwilę na to, by skorzystać z prelekcji. Choć większość czasu spędziłam na strefie Active prowadzonej przez markę 4F, See Bloggers było dla mnie okazją do refleksji: gdzie jestem dziś jako bloger i dokąd chciałabym dotrzeć?

Dlaczego postanowiłam wybrać się na See Bloggers?

Czy wystarczy jedynie dobrze pisać, by odnieść sukces? Czy blogosfera jest w stanie zastąpić tradycyjne media? Czy jako dość niszowa blogerka jestem w stanie zarobić na jego prowadzeniu? Podczas See Bloggers takich pytań mnożyłam wiele – doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że być może cały wysiłek, który wkładam w bloga, nigdy nie przyniesie mi wielkich współprac z markami i osławionych sześciu zer na koncie. I powiem szczerze, że nawet na nie nie liczę – o wiele bardziej zależałoby mi na pracy stricte w branży muzycznej, niż na kampaniach pełnych #darówlosu. Jestem bowiem kimś więcej niż dziennikarzem, ale jeszcze nie digital influencerem. I chyba przyszedł najwyższy czas, by to zmienić.

Dlatego też gdy tylko pojawiła się możliwość uczestnictwa w See Bloggers, chociażby od kulis, to nie zastanawiałam się ani chwili. I choć były to dla mnie dwa intensywne dni, bardzo się cieszę, że mogłam pojawić się w Gdyni – nawet jako wolontariuszka. Choć wśród warsztatów i paneli dyskusyjnych nie znalazło się miejsce dla stricte muzycznych kwestii, miałam okazję rozwinąć swoją inną, wielką pasję. Ze sportem jestem bardzo silnie związana od zawsze i dlatego też ogromną przyjemność sprawiła mi możliwość współpracy z marką 4F – z jednej strony byłam aktywną cząstką pomocną, z drugiej zaś miałam okazję uczestniczyć w treningach z Adrianną Palką. Poranne treningi funkcjonalne na plaży i wieczorny HIIT? Yes, please!

4f
fot. Instagram: @aga_ome

See Bloggers, czyli jak być profesjonalnym blogerem?

Przedostatni weekend lipca spędziłam w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym jako wolontariuszka See Bloggers. Jest to cyklicznie organizowane spotkanie, która skupia wokół siebie licznych blogerów, youtuberów i innych internetowych twórców oraz specjalistów w dziedzinie marketingu i mediów. Choć na co dzień pracuję w branży kreatywnej, a blogosfera jest mi dość bliska, teoretycznie powinnam sporo na jej temat wiedzieć. Zrozumiałam jednak, że osławionym dobrym contentem się nie obronię. Czegoś bowiem mi brakuje: może hiperpewności siebie, może umiejętności rozpychania się łokciami i blogerskiej roszczeniowości.

W mojej naturze nie leży jednak żadna z tych cech charakteru, więc Music Like Air przez długi czas wyglądał tak, jak wygląda(ł). Ale każde spotkanie blogerskie, w którym mam okazję uczestniczyć, czegoś mnie uczy i daje ogromną dawkę wiedzy – a przede wszystkim odwagi, by wciąż pisać, wciąż walczyć i spełniać swoje marzenia. Drugim Kominkiem pewnie nie zostanę, blogerką modową, kulinarną czy parentingową (never say never…) tym bardziej. Ale robiąc to, co sprawia mi przyjemność i w czym jestem dobra, po prostu czuję się lepszym człowiekiem – i to dotyczy zarówno muzyki, jak i sportu.

4f2
fot. Instagram: @aga_ome

See Bloggers w trzech słowach…

  • inspiracja. Dało mi możliwość spotkania ludzi pełnych pasji, w 100% zaangażowanych w to, co robią, a w dodatku całkowicie utrzymujących się z bloga. Wiem, że wkrótce też będę do nich należeć!

  • integracja. W Gdyni spotkali się zarówno młodzi, początkujący autorzy, jak i znane i rozpoznawalne postaci w blogosferze. O ile w przypadku Blog Conference w Poznaniu czułam się dość skrępowana w towarzystwie tylu znanych osób, to podczas See Bloggers moja wewnętrzna ściana już nieco opadła i odważyłam się podejść do kilku blogerów. Networking na wielkim propsie, dzięki za tego kopa wiary w siebie!

  • edukacja. Teoretycznie wiem, jak kreować wartościowe treści, znam zasady SEO, lubię słowa, a w pracy prowadzę ok. 8-10 blogów dla różnych klientów. Ale jako publikująca w sieci dziennikarka muzyczna muszę też posiadać umiejętności profesjonalnej blogerki, bo bez tego ani rusz. Powoli zaczynam wdrażać to, czego nauczyłam się podczas See Bloggers, więc spodziewajcie się zmian na Music Like Air – i to pod każdym względem!

     

     

    A jak jeszcze krócej mogłabym podsumować See Bloggers? Słowem dziękuję i… obietnicą. Że za rok pojawię się na nim jako bloger.

Skomentuj

